Mot Sydafrika med sprillans ny Lapierre XR729

Om ganska exakt en vecka stiger jag av planet i Kapstaden, hämtar min cykel och resväska på rullbandet, sätter mig i en shuttle och beger mig två timmar nordost, till Ceres, där Jennie väntar. Om allt går som det ska vill säga. Börja känna mig nervös! Jag har aldrig flugit med cykel och nu ska cykelväskan klara fyra mellanlandningar med allt vad det kan innebära.

Lapierre XR729


Ny träningshoj från Lapierre med på resan

Den här veckan har nästan alla pusselbitar fallit på plats. Framförallt så har jag hämtat, monterat och justerat min nya träningscykel; en Lapierre XR729. Premiärturen gjordes tidigare idag, i grådass och snöblandat regn. Har ju bara kört den en gång, så det är för tidigt att "recensera" den. Det blir toppenbra att jag får den med mig till Sydafrika, där jag ju verkligen får chans att lära känna den. Har satt på slanglösa däck, Rocket Ron fram och Racing Ralph bak, båda med sidewall protection, vilket jag tror ska fungera bra i den "ruffa" afrikanska terrängen.

Mat i massor och cykelprylar fyller väskorna

Har snart koll på alla prylar som ska med. Mat i massor eftersom jag äter glutenfritt, ett rejält reseapotek, en stor laddning Winforce-produkter, ett ton tekniska prylar och laddare etc... Det som återstår nu är bland annat att fixa solbrillor (vilket känns väldigt viktigt med tanke på resmålet), packa cykelmekarprylar, gå igenom vad jag ska göra med cykeln då jag kommer fram och slutligen att packa ner juvelen i en stor, robust cykelväska. Shit, jag känner mig fasen rätt modig som drar iväg utan min mekaniker!


Ingen VO2max-träning i förkylningsnäste

Den här veckan har barnen varit hemma, vrålförkylda. Nu kan man ju inte göra som Björn Ferry och fly hemmet, men man kan ju göra mycket annat för att skydda sig mot de där läskiga bacillerna som kan förstöra så mycket. Jag tog exempelvis bort veckans VO2max-pass och flyttade vilodagen till onsdagen då jag var väldigt stressad och Signe som mest förkyld. Än så länge är både jag och Ulf friska och jag bara hoppas, hoppas att det nu inte kommer nåt mer skit i veckan som väntar. Mardrömmen är ju att influensan kommer till Mellbystrand. Det är också nervöst.

För övrigt vill jag bara säga att jag älskar Mandelmanns och att det var trevligt att läsa Erik Wickströms recension av CoxaCarry på hans blogg>>

Kommentarer

  1. Hello,, råkar du några flera Lapierre MTB av ungefär det här utseende som är till salu??
    Namn på svenska Cykel-shoppar med Lapierre är oxå välkommet
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej, tyvärr jag har ingen till salu nu. Jag har inte exakt koll på alla cykelshopar i landet, men om jag får veta i vilken del av landet du finns så kan jag ta reda på relevanta butiker? Hälsar Nellie

      Radera

Skicka en kommentar