Oktober är här!

Det börjar gulna i naturen och det är blött och gött i skogen - härligt!


Självklart finns det dagar under cykelsäsongen när allt bara är lite för mycket. Träna. Tävla. Barn.  Jobba. Cykelfix. Tvätta. Handla. Jamen du vet... LIVET! Då brukar jag tänka på oktober. Det är lite av en magisk månad för mig. Cykellivet pausar och det skapas utrymme för annat. Hösten kommer smygande och jag älskar, verkligen älskar, höstluften. Tömda depåer tankas med ny energi och trötta tankar blir pigga igen.

I år är oktober lite extra extra. Imorgon, måndagen den 2 oktober, börjar jag mitt nya jobb som projektledare på Laholms kommun. Efter så många år på Trafikverket tar mitt yrkesliv en ny väg och det känns så otroligt bra i magen. Att min sista dag på verket dessutom blev en väldigt, väldigt fin dag gör såklart sitt till.

Vilar och kokar lingon till mekanikern

Efter Västgötaloppet har jag inte cyklat så mycket. Rullat några gånger för att det är skönt. Eller skönt... det har knappt varit det ens, det har faktiskt mest varit jobbigt. Trots grymt väder. Jag kommer att fortsätta ta det väldigt lugnt med träningen någon vecka till. Istället blir det tid för annat. Den här veckan har det varit många barnaktiviteter och mycket trädgårdsfix. Idag kokade jag en stor gryta lingonsylt till mekanikerns havregrynsgröt och stekte en laddning falafel. Det har varit en bra vecka. Vi har fått mycket gjort, men också hunnit ta det lite lugnt. I veckan som kommer så ska jag utvärdera säsongen 2017. Det ska bli intressant, för jag har faktiskt inte hunnit tänka eller känna efter så mycket under säsongen, det har liksom bara gått i ett. Självklart delar jag med mig här på Hjulsnurr.

Cykelkids

Idag var det också höstens första Cykelkids. Det kom jättemånga barn och det var verkligen fullt ös! Vi tränade på att cykla sicksack, balansera och bromsa. Också gav vi oss ut på äventyrscykling i skogen. Man blir så glad av dessa ungar! Och av alla engagerade föräldrar! Nästa söndag kör vi igen.


Kommentarer