Bra träningsvecka avslutades med all out i tjugo

Bonkad med ett ägg på kepsen

Det är ju för gött när man kan titta tillbaka på sin träningsvecka och känna sig nöjd. Jag summerar inte så himla många timmar, men jag har följt min plan och jag har äntligen kunnat genomföra högintensiva pass fullt ut.

Denna och kommande vecka är "styrkeveckor". Kroppen ska i första hand fokusera på att bli stark. Det innebär tyngre vikter och färre repetitioner. Dessa två veckor har jag lite färre cykeltimmar än normalt, just för att kroppen ska få koncentrera sig på att bygga muskler.

På Take Care har det gått riktigt bra. Det är så kul när man ser så konkret förbättring som man gör då man tränar med vikter. Det är tillfredsställande och motiverande. Gilla!

Tyvärr är det ju inte riktigt lika kul på Monarken då man varit sjuk en period. Jag börjar äntligen närma mig de watt jag körde innan jag blev sjuk, men är inte riktigt där ännu. Det är lite småtungt, men det är ju så för alla och nog verkar det vara många som varit sjuka den här vintern.

Glad när det är över

Distanspass och FTP-test - på bästa stigarna i landet just nu?

Igår var vi ett gäng som drog ut på distanspass här hemmavid. Kan ha varit bästa platsen för utecykling i Sverige denna helg. Lite blött på sina ställen, men helt okej och inte så himla kallt. Idag körde jag FTP-test ute. Första gången med min effektmätare. Tyvärr visar den för höga värden trots att det fungerar som det ska vid kalibreringen. Vi ska kolla upp vad det kan vara för fel. Det var iallafall vidrigt jobbigt att köra tjugo minuter all out efter gårdagens distans på 3.40 (där Ulf blev inspirerad sista 50 och gasade som en galning och fullständigt mosade sönder mina ben). Vinglade hem efter tjugan och kunde konstatera att jag helt klart gav vad jag hade kvar denna vecka.

Hela familjen har fått fin träning idag. Ulf fick ett bra monarkpass till Vinterstudion, Signe hade jätteroligt på barngympan och Hjalmar gillade sin nya simträning med SK Stimmet. Det känns bra.

Nu är det snart Bron. Ska bli skönt att sjunka ner i soffan.
Önskar alla hjulsnurrläsare en bra, ny vecka! Vi hörs!

Kommentarer