Min mekaniker och jag - förevigt

Nygifta

Lina Korsgren vann Vasaloppet i söndags. Så underbart att hon, och inte en av de allra största favoriterna, vann. Det inspirerar! Lina har sin Gustav. Han vallar och slipar, fixar och donar. Utan honom hade hon inte vunnit. De gifter sig i maj.

Jag har min mekaniker. Min Ulf. Han byter däck, tvättar cyklar, mekar, langar, fixar och donar. Utan honom hade jag inte tränat och tävlat så som jag älskar att göra. Vi gifte oss i lördags.

Det blev precis som vi drömt om. Enkelt och mysigt. Vi vigdes vid vår kolarkoja i Sjöaryd - i snöklädd skog, men en liten eld som värmde och kokkaffe som puttrade. Vi hade sällskap av våra barn, föräldrar och syskon med familjer. De allra närmaste. Det blev fint. Jag frös lite om fötterna, så jag kröp in i kojan med Tina och diskuterade Stafettvasan som hon heroiskt körde i fredags. Jag blev sugen. (Och nu har jag gått och tummat med coach Emma på att det faktiskt blir ett vasalopp nästa vinter - i kortare variant än nio mil dock.)

Erik, Johan, Hjalmar, Signe, Ulf och jag
vid vår fina kolarkoja
På kvällen åt vi middag på Gräddhyllan. Detta fantastiska ställe. Sveriges bästa café, som också har superfin mat. Cyklar du i området runt Markaryd så måste du ta en cykelfika där! Det blev en underbar kväll som jag kommer att minnas förevigt. Tack till våra nära för allt! Och tack till Ingela, vår vigselförrättare.

Vardag, träning och Spanien

Nu är det vardag igen. Vi fick massor av energi av vår fina helg. Februari glömmer vi, nu är det mars och ljusare tider. Träningen är äntligen igång igen efter flera förlorade träningsveckor. Har fått till några riktigt bra pass på gymmet, på Monarken och ett par distanspass. Såklart att kroppen har tagit stryk av bihåleinflammation och penicillin, men det är bara att göra det bästa av situationen. Snart väntar en cykelvecka i Spanien och sen är det ju vår!

Det har hänt en del spännande saker på cykelfronten också som jag såklart ska berätta om. Har bara haft lite svårt att hinna och orka hjulsnurra på sistone. Det kommer!


Min bukett @blomsterdesign

Kommentarer