Saknar vårt skitiga, härliga cykelliv - och barnen vill köra långlopp

Sjöaryd - här vill jag bli månskensbonde

Det har varit en bra vecka - den tredje veckan efter operationen. Min kropp känns som min egen igen - bortsett från att jag släpar runt på ett irriterande gipspaket såklart - och foten har blivit lite bättre för varje dag. Jag har ingen direkt smärta längre, vilket är befriande. Däremot tar det mycket kraft att hoppa runt med hjälp av ett betastöd och det är komplicerat att göra allt på ett ben, så jag är såklart fortfarande väldigt begränsad och måste vila ofta.

Cykellivet är vårt liv

Jag känner också att det är lättare att fokusera på det positiva när det inte gör ont. Självklart är det tungt att vara skadad när cykellivet är som mest och bäst, men det snurrar också runt bra tankar i huvudet. Och jag känner en hunger efter att cykla som jag inte gjort på flera år. Vid flera tillfällen den här vintern har jag tvivlat. Tänkt att det inte är värt det. Men nu vet jag. Vi vet. Cykellivet är vårt liv. Det är det vi vill göra. Det må vara skitigt, stressigt och slitigt många gånger, men å vad vi älskar det. Och som vi saknar det just nu. Vi hade så fruktansvärt gärna varit på Billingen i vår husvagn den här helgen. Så är det bara. Och det är en bra insikt.

Gröna stolen i gröna hörnan

Istället för Billingeracet blev det trädgårdsfix. Ulf och barnen hjälpte mig att fixa nya odlingslådor och plantera tomater, gurka och paprika. Sådde fröer och gjorde fint. Ulf letade upp en gammal stol som jag kan sitta på i "gröna hörnan". Älskar det. Har ju en dröm om att en gång bli månskensbonde i Sjöaryd.

På den gröna stolen

Han älskar att jobba

Han är så underbar!


Enduro i Vallåsen - men barnen vill köra långlopp

Också har vi varit på Vallåsen och kollat på andra deltävlingen i Enduro Sweden Series. Det var häftigt. 350 startande och massor av publik. Hjalmar testade den nya pump track banan. Det är döläckert att vi har en så fin anläggning i Våxtorp. Och på tisdag ska vi dit med Bukten MTB. Det blir kul. När vi åkte hem från Vallåsen frågade jag barnen om de var inspirerade att cykla enduro. Men näpp, det var de inte. De sa båda två:
- Jag vill köra långlopp!
Vi får jobba lite med den inställningen. Långlopp i all ära, men vi kanske kan satsa på lite kortare sträckor till att börja med tänker jag.

Träffade chefen i skogen

Min FI-stig in action

Basövningar med EMS-krydda

Imorrn ryker gipset

Äntligen är det dags att bli av med gipset! Imorgon förmiddag byts det mot stövel. Får samtidigt träffa min sjukgymnast och äntligen komma vidare från de basövningar jag kört sedan operationen.

Kommentarer